Wintersalen Sale
 
 

Special Offers see all

Enter to WIN a $100 Credit

Subscribe to PowellsBooks.news
for a chance to win.
Privacy Policy

Tour our stores


    Recently Viewed clear list


    Original Essays | September 18, 2014

    Lin Enger: IMG Knowing vs. Knowing



    On a hot July evening years ago, my Toyota Tercel overheated on a flat stretch of highway north of Cedar Rapids, Iowa. A steam geyser shot up from... Continue »

    spacer
Qualifying orders ship free.

Spanish Language Edition

$17.95
New Trade Paper
Ships in 1 to 3 days
Add to Wishlist
available for shipping or prepaid pickup only
Available for In-store Pickup
in 7 to 12 days
Qty Store Section
1 Remote Warehouse Foreign Languages- Spanish- Literature- A to Z

This title in other editions

Fabulas En Verso

by

Fabulas En Verso Cover

 

Synopses & Reviews

Publisher Comments:

Sus Fábulas morales fueron escritas para que sirvieran de lectura a los alumnos del Real Seminario Patriótico Vascongado, de Vergara. En 1781 se publicaron en Valencia los cinco primeros libros con el título de Fábulas en verso castellano y en 1784 aparecieron en Madrid en su versión definitiva: nueve libros con 157 fábulas. Están inspiradas en las obras de los fabulistas clásicos Esopo y Fedro, del francés Jean de La Fontaine y del inglés J. Gay. Tienen propósito didáctico. Su estilo es sencillo. Samaniego se enemistó con Tomás de Iriarte —que había sido su amigo— cuando éste publicó sus propias fábulas, un año después que las suyas, y dijo que eran «las primeras fábulas originales en lengua castellana».

Synopsis:

Sus Fabulas morales fueron escritas para que sirvieran de lectura a los alumnos del Real Seminario Patriotico Vascongado, de Vergara. En 1781 se publicaron en Valencia los cinco primeros libros con el titulo de Fabulas en verso castellano y en 1784 aparecieron en Madrid en su version definitiva: nueve libros con 157 fabulas. Estan inspiradas en las obras de los fabulistas clasicos Esopo y Fedro, del frances Jean de La Fontaine y del ingles J. Gay. Tienen proposito didactico. Su estilo es sencillo. Samaniego se enemisto con Tomas de Iriarte --que habia sido su amigo-- cuando este publico sus propias fabulas, un ano despues que las suyas, y dijo que eran las primeras fabulas originales en lengua castellana.

About the Author

Félix María Samaniego Zabala (Laguardia, la Rioja, 1745-1801). España.Pertenecía a una familia de la nobleza guipuzcoana. Estudió leyes en la Universidad de Valladolid, pero no acabó la carrera. Luego se casó y vivió en Vergara.

Product Details

ISBN:
9788496290570
Author:
Samaniego, Felix Maria
Publisher:
Linkgua
Author:
&
Author:
iacute
Author:
F .
Author:
lix Mar
Author:
A
Author:
a Samaniego
Author:
eacute
Author:
Samaniego, F
Subject:
Untranslated Fiction - Spanish
Subject:
FIC502530
Subject:
Single Author - Continental European
Subject:
General Fiction
Copyright:
Edition Description:
Trade Paper
Series:
Poesia
Publication Date:
20140101
Binding:
Electronic book text in proprietary or open standard format
Language:
Spanish
Pages:
122
Dimensions:
8.5 x 5.5 in

Related Subjects

Fabulas En Verso New Trade Paper
0 stars - 0 reviews
$17.95 In Stock
Product details 122 pages Linkgua - Spanish-Literature-A to Z 9788496290570 Reviews:
"Synopsis" by , Sus Fabulas morales fueron escritas para que sirvieran de lectura a los alumnos del Real Seminario Patriotico Vascongado, de Vergara. En 1781 se publicaron en Valencia los cinco primeros libros con el titulo de Fabulas en verso castellano y en 1784 aparecieron en Madrid en su version definitiva: nueve libros con 157 fabulas. Estan inspiradas en las obras de los fabulistas clasicos Esopo y Fedro, del frances Jean de La Fontaine y del ingles J. Gay. Tienen proposito didactico. Su estilo es sencillo. Samaniego se enemisto con Tomas de Iriarte --que habia sido su amigo-- cuando este publico sus propias fabulas, un ano despues que las suyas, y dijo que eran las primeras fabulas originales en lengua castellana.
spacer
spacer
  • back to top

FOLLOW US ON...

     
Powell's City of Books is an independent bookstore in Portland, Oregon, that fills a whole city block with more than a million new, used, and out of print books. Shop those shelves — plus literally millions more books, DVDs, and gifts — here at Powells.com.